Aslında manuel arabalarda normal kalkıştan çok da bir farkı yok ama biraz daha doğru yapmak gerekiyor. Normalde kalkış yaparken birinci vitese takarız, hafif gaz verip ayağımızı debriyaj üstünde tutup ondan sonra kalkış tamamladıktan sonra yola devam ederiz ama burada istediğimiz hızlı bir kalkış olduğu için debriyajı ani bir şekilde bırakmak istiyoruz Bu yüzden de devri daha da yükseltmemiz gerekiyor. Normal standart bir arabada kalkış yaparken; Trafik ışıklarından, pistte veya trafiğe kapalı alanda kalkacağımız zaman vesaire, genellikle 1000, 1500 devir civarlarında yapılır.
Bu sefer daha yüksek devirlerde çıkacağız. Dururken ayağımız frende, debriyaja basılı ve birinci vitese taktık. Düz bir zemindeyiz yani frenden ayağımızı çektiğimiz zaman araba öne ya da geri gitmeyecek. Gaza basıyoruz ve yaklaşık 3000 devir civarı gazı orada sabit tutuyoruz, bu zemine göre değişebilir. 3000 devir civarı sabit tutuyoruz. Sonrasında debriyajı bir anda pat diye bırakıp gaza sonuna kadar basıyoruz. İyi bir zeminse tutuşu yüksek olduğu bir zemin ise en iyi kalkışı sağlarsanız eğer zemin ve lastikleriniz çok iyi ise o zaman devri daha da fazla yükseltebilirsiniz bunu deneyerek yanılarak öğrenmemiz gerekiyor veya dediğim gibi kötü bir zemin kötü bir kötü asfalt ya da lastikleriniz kötü ise 2500 2000... deneye deneye bulmanız gerekiyor. Amacımız patinaj çekmeden lastikler boşa dönmeden direkt olarak kalkış yapabilmek.
Kalktıktan ve devir bandını bitirdikten sonra kesiciye girip vakit kaybetmeden direkt ikinci vitese atıp tekrar gaza sonuna kadar basıyoruz. Bu şekilde istediğimiz yere hızlı bir şekilde gitmiş oluyoruz bunun arabaya herhangi bir zararı olup olmadığını merak edecek arkadaşlar olacaktır, debriyajı bir anda bıraktığımız için ve daha fazla tork üreterek bunu yaptığımız için aktarma organlarına yani şanzımana, diferansiyele ve debriyaja daha fazla yük biner Bu yüzden aşırı derecede yapılması yani çok fazla devir kullanılarak yapılması bunlara zarar verecektir.
30 Haziran 2019 Pazar
New
LAUNCH CONTROL (Kalkış Kontrolü) Nedir, Nasıl Yapılır?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder